fredag 23 september 2011

TORSDAGAR PÅ SÄTER....


Nu när man ändå tog upp Blåbärsmonstret som vägrar att lämna mig ifred i mina drömmar så gick mina blåbärstankar vidare och…


TORSDAGAR på Säter!!!


Ibland så saknar jag faktikst Säter och framförallt torsdagar….




Vacker torsdag morgon vaknar man av att gammel officeren ( rumskamrat ) vrålskriker av att han bränner sig av det heta vattnet i kranen när han försöker tvätta sina händer…

Som ni ser på bilden i det gamla huset så hade vi gamla kranar, 2 separata kranar med varmt o kallt vatten.

Officeren då öppnade först ena kranen med det varma vattnet med fullt tryck o så klart brände han sig. Så stängde han ner det o öppnade det kalla o kylde ner sig med massa stönande…

Så fortsatte han bara om o om igen…varmt kallt varmt kallt….skrik stön skrik stön…

Jaja skit samma tillbaka till blåbäret!

Man vaknade då av hans skrik o kände doften av nybakad blåbärspaj!!! 

Man visste även att det stod en STOR kastrull full med vaniljsås där ute också…såååå STOR så man kunde nästan hoppa in i kastrullen och bada sig mätt!

Blåbärspaj med vaniljsås…eller tvärtom …vaniljsås med blåbärspaj!!!

Finns det nåt godare att äta sig grismätt på och sen må illa resten av dagen som en gravid myrslok?


Jag kan bara säga att jag har gjort en sak som ni garanterat inte gjort nångång. Jag har åkt på min egen säng från en stad till en annan stad men det tar vi vid senare tillfälle…








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar