lördag 24 september 2011

STANDARD FRUKOST


Detta är vad jag alltid brukar dra i mig till frukost.


Går snabbt att göra, man får i sig vad man behöver och så smakar det gott!


Själv så brukar jag aldrig vara hungrig på morgona så detta är perfekt då innehåller det mest protein också för dom som känenr sig extra knubbiga o vill skära ner på kolhydratintaget.


Viktigast av allt så innehåller detta blåbär o har underbar färg så man blir upphetsad på köpet!





Roman Pumpish Porrfrukost:





250g. lätt kesella/ lätt kvarg


100g frysta blåbär (börjar redan bli upphetsad)


1dl Psyllium frön


1 agggula


2-3 äggvitor


1 skopa whey 100


Dränker resten med osötad tranbärsjuice





Så ser den ut innan man kör in mixern i skiten



Så mixar man detta med en stavmixer, hatar när det stänker och kladdiga fröbitar flyger o landar i pannan…

Färdig!



Mums vad gott, tröttnar ALDRIG på den!

Dock så ändrade jag mig sista sekunden o blev sugen på vattenmelon jag köpte igår och hällde ut allt i toan!



Som jag nämde förut så har jag altid haft svårt sen jag var liten att bara äta en vattenmelon utan att försöka bygga en tysk stridshjälm av den efteråt.

När vi var små så lekte vi alltid krig på gården o i källaren under våra 9 våningars getto hus i ryssland. Jag var alltid tysk då!

Vi växte juh upp med massa krigsfilmer o berättelser från andra värdskriget så vi lekte alltid krig som sagt.

Vi byggde alltid våra egna vapen o kläder…tyska vapen o kläder var SÅÅÅ snygga!

Det var så himla kul att skutta runt o slås!

Sedan dess fick jag den nojan att varje gång jag äter vattenmelon måste jag bygga hjälm, framförallt att vattenmelon är så himla gott…kommer på andra plats efter BLÅBÄR…

Tillbaka till frukosten dårå!

Jag struntade i min frukostdrink o tryckte i mig en vattenmelon och så klart byggde en hjälm efteråt!


Visst var den lik originalet?

Den som inte tycker det kan dra åt helvete!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar