måndag 27 februari 2012

mek med kardan

Då preppade vi lådan till  4 hjuldrift coupen och det blev riktigt bitchit!
Då var det dags att lyfta in allting tillbaka där grejerna inte hör hemma



Så skönt att kunna lyfta in hela paketet när paketet är helt


Så här där


Sen kom jag på att kardanen till min blåa bil var 1cm för lång så tog jag Ramons kardan och skulle kapa den!
Vilket liv det inte vart då!


Vad ska man göra liksom för det som måste göra måste inte göras!

Hjälpte inte ens att spruta vatten på honom denna gång MEN en klubba funkar alltid!








4 kommentarer:

  1. Hejsan, jag har ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga och modeintresserade personer att få forumet att växa. Jag skulle bli väldigt glad ifall du och andra som läser detta har lust att ta en titt. Självklart kan ni skriva om eran blogg eller hemsida och ha med den i era inlägg. Moderator roller kommer att dyka upp när forumet växer för seriösa och engagerade personer. Tack för att ni tar dig tid att kolla på detta

    SvaraRadera
  2. VA! 4-matic???? Coolt!

    Kommer detta verkligen kunna hålla för +500hk...?
    Sjukt kul att ngn vågat testa denna konvertering.
    Hur blir det med drivaxlarna genom rambalkarna? är inte de anorlunda på de bilarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt är helt annorlunda på vanlig o 4matic.
      Balk, innerskärmar, torpedvägg bla...
      Så allt är ombyggt som du ser på bilden jag lagt upp.
      Bilen har redan 700hk+ så hoppas det håller.
      Både låda och fördelnimgslådan är preppad och spänd så all hydraic är borttagen så det blir spännande hur det kommer att funka!

      Radera
  3. Skarvat ihop två bilar altså? jiises vilket negerjobb!

    SvaraRadera